آموزش
تاثیر سن، جنسیت، سابقه تدریس، و مدرک دانشگاهی بر مدیریت کلاس معلمان ایرانی زبان انگلیسی

منصور گنجی؛ فاطمه موسایی سجزه یی

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1401، ، صفحه 223-253

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.65363.668

چکیده
  تحقیقات نشان داده است که مدیریت کلاس درس نقش مهمی در تسهیل یادگیری موثر دارد و آن را به دغدغه دائمی معلمان و همچنین محققان تبدیل کرده است. در این مورد، یکی از زمینه‌هایی که نیاز به بررسی بیشتر دارد، بررسی تأثیر عوامل مختلف شخصی و بافتی بر روشی است که معلمان برای مدیریت کلاس‌هایشان انتخاب می‌کنند. بنابراین، این تحقیق با هدف بررسی تأثیر ...  بیشتر

مهار‌ت‌های زبان
میزان آگاهی دانشجویان رشته زبان انگلیسی از راهبردهای فراشناختی درک مطلب: تمرکز برجنسیت و سطوح دانشگاهی

ندا ساسانی؛ منصور گنجی؛ ناهید یاراحمدزهی

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 91-119

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.46700.428

چکیده
  راهبردهای فراشناختی درک مطلب در فرایند درک مطلب و میزان موفقیت آموزشی دانشجویان نقشی حیاتی ایفا میکنند.تدریس این راهبردها حلقه گمشده اکثر کلاسهای زبان در ایران هستند و تعداد زیادی از معلمان و زبان آموزان از آنها آگاهی زیادی ندارند. بنابراین در دنیای آموزش زبان، پژوهش ها، یادگیری و ارزیابی بدست فراموشی سپرده شده اند. این مطالعه به ...  بیشتر